August 26, 2009

juadah berbuka pose......

niela juadah berbuka pose semalam...sumbangan idea daripada puan nina...and aku try masak smlm...ternyata mmg sedap ayam masak tiram nie...ehehehehe...


~hari Ke 5~

hari nie da hari ke 5 berpose....da nak masuk seminggu da...kejap jek masa berlalu....huhuhu...arinie dkt opis mcm malas jek nak keje...sebab aku nak balik tido...ehehehe...and aku bengang plak ngan sorng bdk 2...isk²....sabo epa...pose nie...kurng kang pahala pose...sbr²...
ok tkr topik...buke pose arinie nak masak pe plak?....da kering idea nie...ehehehe...nantila on d way nak balik umah pikir nak masak pe...ehehehe....janji bleh makan and kenyang perut aku...
k la aku nak smbung wat keje balik....selamat berbuka puasa kepada semua Muslim yang berpuasa....

August 20, 2009

RaMadhan MenjelMa Kembali

lagi one day jek kita nak masuk bulan ramadhan kan...xsbr² nak berpuasa...nak smyg terawih...ehehehehe...hopefully tahun nie terawih ngan pose aku dpt penuh...insyaallah...tapi yg xbestnya tahun nie...xde kwn nak buke pose sesama...sob...sob...sob...sedihnya...last year adik ade sekali...xpe yg penting kita berpose kan...jgn sedih² eh epa....ade org lagi sedih dari kitakan....hehehe...lastly nak wish selamat berpose kepada semua umat islam....berposela seikhlasnya....=)

August 17, 2009

haaa baCa kwn² tips nie...

Dalam perkahwinan, keintiman antara pasangan adalah perkara asas dalam membentuk keharmonian rumah tangga.

Keintiman akan hadir jika kita sama-sama saling mengambil berat dan bertolak ansur antara satu sama lain. Lantas, ia membina kekuatan dan keteguhan dalam sesebuah ikatan perkahwinan.

Selain itu, kepercayaan memainkan peranan penting dalam sesebuah ikatan perkahwinan. Isteri haruslah mempercayai tentang kebolehan dan usaha pasangan dalam melakukan sesuatu perkara serta jangan menolak pandangan pasangan jika ada rasionalnya.

Biarpun anda dan pasangan masing-masing sibuk dengan tugasan, namun cubalah mencuri masa untuk bersemuka. Setidak-tidaknya berilah masa selama 20 minit untuk bersembang dengannya. Cara ini membolehkan anda memahami perasaan dan hati budi masing-masing.

Di sini terdapat 15 tip mudah untuk menyatakan "Aku cinta padamu" untuk tujuan mengeratkan lagi hubungan suami isteri walaupun dalam keadaan yang sibuk.

1. Belai pasangan anda dengan ciuman manja sebagai tanda penghargaan diri anda kepada dirinya, malah senyuman juga memain peranan penting dalam meneruskan perjalanan awal untuk mencipta hubungan antara pasangan. Biarkan mata anda berkelip-kelip manja sebagai tanda anda terlalu merindui dirinya.

2. Hangatkan hubungan cinta anda dengan si dia dengan memberi kejutan ciuman di lehernya semasa si dia membuat kerja-kerja di meja komputer ketika sedang berehat di rumah.

3. Sesekali ketika bersantai di rumah bersama si dia, apa salahnya, berikan urutan kepadanya, lagipun bukan untuk orang lain tetapi kepada insan yang kita disayangi. Berikan ciuman romantik atau tunjukkan mesej melalui isyarat badan terhadap si dia.

Pada ketika itu berbual bersama-sama. Biarpun masing-masing sibuk dengan tugasan, cubalah mencuri masa untuk bersemuka dengan berkongsi cerita bersama. Cara ini membolehkan anda memahami perasaan dan hati budi si dia .

4. Walaupun telah berkahwin dan memiliki anak, tidak salah untuk menyatakan ucapan cinta dan sesekali apa salahnya tinggalkan pesanan ringkas pada si dia, mungkin ia boleh mengimbau kembali zaman percintaan anda suatu ketika dulu.

5. Luahkan kata-kata cinta anda kepada si dia untuk menghangat keintiman hubungan anda.

6. Buktikan kasih sayang anda kepada si dia, tulislah surat dengan menyatakan anda berbangga dengan pencapaian dirinya. Ini kerana kebanyakan lelaki gemarkan pujian daripada seseorang lebih-lebih lagi daripada isterinya.

Atau anda boleh menulis kepadanya menyatakan sesuatu tentang kelebihan dirinya. Letakkan ayat-ayat 'cinta ' itu di dalam dompet tangan atau beg kerja untuk memberi kejutan pada dirinya.

7. Buktikan perasaan cinta anda pada si dia, berikan dia satu ciuman romantik diikuti dengan pelukan sebagai tanda penghargaan diri. Setiap pasangan sentiasa inginkan dirinya dibelai dan disayangi.

8. Usah malu dengan si dia, peluklah si dia dengan pelukan erat, luahkan kata-kata cinta kepadanya dan berikan ciuman romantik untuknya.

9. Kebanyakan lelaki gemarkan pujian daripada seseorang, lebih-lebih lagi daripada isterinya. Sambil itu si isteri bolehlah menepuk bahu si suami sebagai tanda memuji kehebatan dirinya.

10. Luahkan pada pasangan anda, bahawa anda bangga dengan kehebatan si dia, tunjukkan rasa hormat anda terhadap si dia agar ikatan percintaan menjadi lebih intim.

Sebagai contoh, anda mungkin berkata, ''Anda seorang yang hebat'' atau "Saya sungguh menghargai bagaimana susahnya kerja dalam memberi kesempurnaan kepada keluarga kita".

11. Apabila membeli barang, belikan sesuatu kepada si dia sebagai tanda anda mencintai dirinya.

12. Dapatkan persetujuan bersama ketika membuat keputusan bersama si dia. Kadang-kadang si dia akan berasa marah dan tidak suka sikap si isteri cuba menukar sesuatu jadual mahupun kehendaknya.

Ini boleh membangkitkan kemarahan si dia, dalam hal ini si isteri perlu bersabar dengan kemahuan si dia.

13. Isteri haruslah menunjukkan rasa hormat terhadap suami, jangan sesekali melakukan perkara-perkara negatif, ketika membeli-belah contohnya, cuba dapatkan pandangannya.

Contohnya ketika membeli kad ucapan untuk kad hari jadi, cubalah minta pandangan si dia untuk membuat pilihan. Hal ini akan membuatkan si dia merasakan dia mempunyai hak terhadap diri anda.

14. Ketika masa lapang, gunakan bahan-bahan terbuang untuk melukis bentuk dua keping hati disambungkan bersama dengan nama-nama anda pada hati itu dan menulis "aku cinta padamu" terhadap si dia.

15. Cuba hasilkan sajak-sajak cinta kepada si dia untuk menyatakan isi hati anda.

~teRcIpTa UntuKKu~

bila aku dgr je lagu nie, mesti aku ingat cik abg tersayang....aku suka sangat lagu nie...begitu jiwang liriknya....

niela lagu yg wat aku selalu terkenang org yg pling aku sayang....


Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu



Yang Ikhlas mencintaimu...........

August 16, 2009

cete balik KG!!!...

last weekend aku kembali ke kg halaman....perasaan xtergambar ngan kata²....ahahaah...ayat xtahan...tapi mmg best ooo balik kg....pe nak makan mak masakkan...best²...kalo tiap2 ari aku duk umah...mau gemuk aku rasa....ehehehe...skang pun da gemuk...isk²...epa oh epa...tapi time nak balik kl 2 mmg xbest...dala adk² semua de kat umah...rasa xnak balik jek...huhuhu...xpe merdeka insyaallah aku balik lagi....dpt gakla aku merempit nek moto time balik kg aritue...da lama gila xbwk moto...ehehehe...and pling best ayah aku belikan durian...sedap²...and smlm mak aku masakkan kuah durian...pe lagi aku angkut balik kl la kuah 2...ehehehe...okla aku stop here...merepek panjang je...

eh lupa plak nak update pasal kesedihan aku...wat masa skang aku berusaha and berdoa...aku da cetekan kat ayah aku semuanya...insyallah dia usahakan untuk aku...terharu aku...along syg abah, mak, and adik² yg nakal....

rindunya kat semua lagi....=(

August 13, 2009

perlukah aku?....

perlukah aku?....persoalan yg bersarang dlm minda aku...aku mesti cepat cari keje baru sblm pepe terjadi kepada aku...company nie da mmg xbleh tahan lama....adoi aku jadi nek tensen bila pikir pasal nie...nape diaorg nak aniaya kami yg lemah nie...ya Allah ko permudahkan la jalan rezeki aku...aku berdoa kepada Mu...sedih bercmpur geram bercmpur menyampah...semua perasaan tue bercmpur baur....kalo aku xkeje sape nak kasi aku makan?....cepat2la keje baru menjelma...aku menunggu mu....




yang kesedihan......

August 10, 2009

crocssss idaman hatiku....

aku da ade angan² nak beli crocs lg nie....da de satu da nie...namanya alice in wonderland...ahahahaha....kalo bleh aku rasa aku nak beli semua sekali...sebab kasut nie adalah sgt sedap dipakai....dan ringan....so tuk next kasut aku nak beli yg mana nie...mana yg cntik kawan²?...tolong sya wat pilihan...=)






hepiiii!!!!!!.....

da lama aku xpostkan entry kat blog aku nie....xde idea la plak nak tulis pe...huhuhu...xpela tunggu jela next entry....hope ur enjoy your life...