Daisypath Wedding tickers
Daisypath Anniversary tickers

November 10, 2009

~hepi day~

selamat pagi semua.....


hye kwn²....arinie da ari rabukn....so xtvt nie da lapuk 3 arila kan...xpe aku nak post gak...ehehehehe...


nie,aku nak cete pasal xtvt weekend aku....tapi b4 tue...sorila eh...aku xsempat nak snap gmbr....beria jek bwk camera aku 2....tapi xmik gmbr....ahahahahaha...sabtu last week my parent and 2 sister turun kl....diaorg nek ketapi je dri perak....kononnya nak merasa....so around kul 7 cmtue diaorg da smpai umah aku.....then sampai² jek semua ngadu lapar termasukla aku...ahahahaha....pe lagi ligatla aku masak nasi grg....and watkan air semua....so around kul 8 lebih cmtue semua ngadap bfast....habis nasi grg aku...best².....so after kyg semua da ngantuk....agaknya diaorg penat naik ketapi....so aku suh diaorg tido dulu.....


around kul 10 lebih cmtue, diaorg da siap² bangun and siap² nak ge jalan²....so decide nak ge jalan tar.....nak ge survey carpet and cadar utk bilik pengantin.....so smpai jek jalan tar kitaorg ge makan tengahari dulu....time 2 da kul 12 lebih....and after 2 baru gerak terus ge jakel carpet....byk bangat carpet pelbagai corak and warna....aku da jadi buntu...kihkihkih....jalan punye jalan kat situ...aku suke de satu carpet nie....cantik and len dari yg len....xpenah aku tgk de carpet cmtue lagila....selama aku ge umah orgkan...ehehehhe.....decide punye decide akhirnya ayah aku setuju nak beli...nape ayah aku eh?....sebab ayah aku nak belanja.....thanx my dad....i like that carpet....warna dark brown...cream and putih....xsbr² nak letak kat bilik pengantin nanti....ahahahaha


after da setel beli carpet, kitaorg terus ge jakel....huhuhu...nak ge survey cadar katil pengantin....aku da bagitau parent aku, aku xnak yg satin....huhuhu....so adela dekat jakel 2...yg cotton+ satin skit....tapi aku xberkenan sgt....da la mahal....huhuhu....sales girl 2 siap paksa² suh beli....pe hal ko nak suh aku beli....mahal nak mati....aku da ckp da aku nak survey² dulu....emo jap....sebab aku xsuka la org cmtue...paksa² beli....huhuhu...sudahnya aku ckp kat parent aku jom kita ge sogo....kopem lagi best....ade diskaun lagi....


then lepas kuar dari jakel dlm keadaan marah, aku terus bwk parent aku ge pasar malam jalan tar....mak aku nak memborong telekung and adik2 aku nak borong tudung.....then terus ke sogo....yihaaaaa sogo de sale....aku suke.....terus ge deparment gents...ayah aku nak beli baju keje and tshirt....4 helai ayh aku borong....ahahaha....then terus proceed tue tempa cadar².....waaa mak aku da rambang mata....dia da minat cotton style da.....best².....pilih punye pilih....jumpala yg berkenan....pe lagi semua setuju.....terus ge byar....aku sgt berpuas hati dgn layanan sales girl sogo...and sgt peramah...and melayan kerenah kita....and sgt suka ngan cadar aku 2.......len dari yg len....de bunga² lagi....ahahahaha.....dlm sibuk² 2 sempat ge singgah food court....ayah aku nak minum².....best²....aku minum cendol....ahahahaha...


ahad plak.....aku menghantar diaorg ke pudu....diaorg nak balik perak da....sedihnya....huhuhu....sebelum ke pudu sempat ge singgah jalan tar....mak aku nak beli tudung lagi....gila tudung skang nie....kuang².....after anta, aku terus balik umah....


tuela xtvt aku last weekend...penuh ngan xtvt.....and tuk part kawen bilik pengantin da setel....langsir pun mak da siap jahit.....best²....thanx mak and abah....and adik² gak...yg byk kasi idea....ehehehehe....


next:hunting for brg hantaran for my side and my fianceee....kita beli skit² eh...walaupun datenya xtetapkan lagi kan....ehehehe...berdikit² dahulu....berbanyak² kemudian....ahahahaha...betul ke peribahasa nie...belasah jela...







adiossssss

2 ulasan:

Nurulhuda|Adlie said...

comel je ayat u kan, hehe.. bestnya dah jumpa cadar idaman.. i pun nak g sogo tgk cadar tapi ntah bila2.. :)

ep@ Zubidi said...

ehehehe....
erm ge sogo mmg berbaloi...ehehehe...
dependsla nurul....
setengah org still nak kekalkan tradisi yg lamakan...pkai yg satin² tue lagi...ehehehe